B L O G • // Ajacied

Pap zat op de bank Almere city - Ajax te kijken. Ayven was op een feestje en ik hoorde vanaf boven dat Shayn en Dyordan hun eigen feestje op de bank hadden.

Naast hun vader, welke duidelijk de controle over de wedstrijd kwijt was en deze twee spelers met rode kaarten tevergeefs naar hun catacombes probeerden te sturen om daar verder te spelen en druk te doen.


Ik liep naar beneden en ging er ook maar gezellig bij zitten. Misschien gaan ze om mij druk doen en laten ze onze Ajacied even met rust.


Begin wat te kletsen over het stadion en de auto's die we erachter voorbij zien rijden. Dat het dichtbij ons huis is en dat wij daar ook weleens rijden.

Ik had de volledige aandacht van Dyordan. "Echt? Waardan?"

Ik vervolg dat het 10 minuten rijden is en als hij het ziet het echt wel herkend. 

"Zullen we er langs rijden?" Vraag ik.


"Ja gaan we erheen?"


We rijden over het parkeerterrrein en snuiven wat stadion gejoel op. "Ja ik hoor ze!" Als hij zijn raampje omlaag doet.

"Mam we moeten nu weg, kijk al die politie eens. Ze komen voor ons, we mogen hier niet zijn."


Ik vind zijn bezorgdheid aandoenlijk. Vertel hem dat ze er uit voorzorg zijn en dat wij niets verkeerds doen.

Als we een rondje rijden vinden we bij toeval het laatste verlaten plekje. Alhoewel ik alleen van plan was langs te rijden, dacht ik, we hebben tijd zat, waarom niet even naar de ingang lopen.


Er zat geen kaartverkoper meer bij de kassa en kon het terrein zo betreden. Het was inmiddels rust en behoorlijk druk met over het algemeen Almere city supporters. Daar liepen we aarzelend, Dyordan met Ajaxvestje, eerst niet mee te krijgen omdat hij dacht dat we weer iets stouts aan het doen waren. 


Een steward kwam op ons af. En we raakten aan de praat over de Ajaxbus verderop en het gedoe rondom het stadion heen. Daarna liepen we weer van het terrein af, omdat we zonder kaartje niet verder mochten.

Alhoewel hij dit al vet vond, ging ik stapje verder.

"Wil je nog even naar de Ajaxbus lopen?"


Zijn ogen twinkelde. Nog steeds afvragend of wat we deden wel allemaal mocht.


"Mam dit is de beste dag van mijn leven!"

Ondanks het gelijkspel van Ajax, voelde dit voor zowel het thuisfront, mij en Dyo als winst.

❤️





Reacties

Populaire posts van deze blog

B L O G • // Dokter Shayn

B L O G • // Grote gesprekken

B L O G • // Bliep