B L O G • // Schele tortelduifjes

Ken je de grap van de twee tortelduifjes die een nachtje naar hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee gingen?

Nou, die reden naar het verkeerde hotel...

Mijn galante man had de spullen al in de auto gestopt en de navigatie ingesteld.
Nog een dikke kus en wat knuffels voor de jongens en ik stap in op de bijrijdersstoel.
Als een echte prinses laat ik mij netjes rijden.

We zetten Felicia af bij het bowlingcentrum voor haar mentoruitje en off we go.
We kletsen wat, grappen wat, verbazen ons over de mede weggebruikers en kijken elkaar verliefd aan als we elkaars handen vastpakken.
O wat hebben we hier toch enorm naar uit gekeken. Even tijd voor onszelf. Even geen papa en mama in het gareel van de waan van de dag, maar ruim 24 uur samen met zijn tweeën.

Als de navigatie ter hoogte van de A9 zegt dat er verderop 1 baan is afgesloten en dezelfde dame ons via afslag halfweg over de N weg langs de ikea in Haarlem begeleid, begint er niet meteen wat te dagen. Immers zal ze wel de snelste omleidingsroute gepland hebben.

We halen samen herinneringen op van de tijd dat we kortstondig hebben 'gewoond' in Center Parcs Zandvoort en dromen over de onbereikbare huizen in Aerdenhout waar we langsrijden. Als ik de weg richting Bloemendaal aan Zee zie begin ik mij af te vragen waarom we in hemelsnaam zo een omweg maken en hoe ze ons nu nog op de weg richting Egmond aan zee gaat zetten.
Ik heb de navigatie van een schele postduif, maar dat hier iets niet klopte wist ik wel.

"Mop volgens mij gaan we helemaal niet naar Egmond aan Zee."
Op het moment dat ik wat zeg, gaan alle radartjes bij Sid ook werken.
Die dacht precies hetzelfde, wanneer zie ik nou de juiste plaatsnaam op de aanwijsborden.

"Je zei toch hotel Zuiderduin? Ik heb Hotel Zuiderduin ingetikt" en laat nog vol trots bestemming in de navigatie zien.
"Ja, in Egmond aan Zee. Zal er nog een hotel zo heten, want we gaan nu niet naar Egmond aan Zee."
Waar ik meteen mijn telefoon pak om de boeking te controleren, want zal ik nou een fout gemaakt hebben, tikt Sid snel op zijn navigatie en zien we dat zijn google zoekresultaat ons naar een plek hotel Zuiderduin Zeeweg 52, 2051 EC Overveen leidt, maar in werkelijkheid op de maps eindigt in Bloemendaal aan Zee.
Snap je het nog? Belangrijkste is in ieder geval dat we inderdaad niet helemaal op de route liggen.
De grapjas op internet die deze plek heeft aangemaakt is de held van de dag, want ik heb namelijk in lange tijd niet zo hard gelachen.

Als we onze werkelijke eindbestemming intikken richting Egmond begin ik het alleen nog maar komischer te vinden. Ruim 40 minuten van de plek waar we nu reden.

Ik weet nog goed dat ik een keer op vakantie in Beekbergen vantevoren kaartjes besteld had voor de dierentuin de Beekse Bergen in Hilvarenbeek, leuk om naartoe te gaan als we er toch in de buurt zijn, wat dus blijkbaar pak en beet op 70 minuten afstand lag. Jaren hoor ik dat al aan, maar heb nu eens munitie om terug te vuren. "Weet je nog die ene keer..."
"Zal ik de navigatie even invoeren, voor je het weet rijden we verkeerd."
"Weet je zeker dat we goed rijden?"

O smullen dit en wat hebben we er een lol om gehad.






Reacties

Populaire posts van deze blog

B L O G • // Dokter Shayn

B L O G • // Grote gesprekken

B L O G • // Bliep