B L O G • // 3e wissel

Er is een bepaalde fanbase ontstaan voor mijn geschreven blogs. Dank jullie wel :P


Dan hebben jullie vast de blog over de tandenfee gelezen en is mijn standvastige mening, om die ranzige stukjes calcium, fosfaat, glazuur dingetjes vóóral niet te bewaren, je waarschijnlijk ook niet ontgaan.

Ook dat ik de knipperende oogjes, of eigenlijk de bazige Dyordan niet kon tegenspreken en de tandjes toch ging bewaren is wellicht ook geen verrassende uitkomst meer.

Maar er is zojuist een doorbraak geweest. En dan doel ik niet alleen op de nieuwe grote mensentanden in het gebit van de oudste zoon.
Er schijnt nog een manier te zijn om de tanden op te bergen of op magische wijze te laten verdwijnen zonder daar de prullenbak bij te betrekken.
Waarvoor ik vandaag een gat in de lucht sprong en lachend het nieuws in mij opnam vond mijn huilende jongeman het helemaal geen goed alternatief. Sterker nog, hij was al huilend aan het bekokstoven hoe hij zijn tand kon redden en uiteindelijk alsnog in zijn bewaarbakje kon krijgen.

Recept:
U neemt een beker, schenkt daar optimel in en laat uw kind drinken terwijl er al een tand los zit.
Et voila, men slikt de tand door. Weg is ie!
Geen garanties, want ik begrijp nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren.

Blijkbaar zat hij zo los of kent mijn zoon zijn eigen zuigkracht niet. Maar tand nummer 3 is in ieder geval weg als het aan mij ligt.

Dyordan is er nog niet zo zeker van, die wil wel in zijn broek poepen om zijn tand in de ontlasting terug te vinden.
Slim bedacht, want in de toilet is ie sowieso weg, maar mij niet bellen!
Deze verdwijnoptie krijgt daarmee een nog ranziger staartje en ik pas ervoor.

Op de vraag of de tandenfee nu nog wel kan komen is Dyordan niet voor één gat te vangen. "Dat is pap, geef jij 10 euro?"

Poepieduur die tand!



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

B L O G • // Dokter Shayn

B L O G • // Grote gesprekken

B L O G • // Bliep